?

Log in

Previous Entry | Next Entry

Having A (20%) Blonde Moment....



OK time for a vanity-type post. By that I mean, a post about my HAIR. Yeah, my hair. I have gone BLOOOONDE!!! OK, not totally blonde.... more like 20% blonde, heheheh...




(yes I am aware that my freckles are on full-on display lately, oi... I did get some sun inadvertantly while out on the road so they popped out all over. Lobo says he thinks freckles are hot though, so, woo hoo!)

Now some of you might think this hair-color choice has something to do with my Wolverine + Rogue = TLA fetish.... (yeah yeah, I have that fetish, and guess who plays Wolverine to my Rogue?? One guess... bwaa haa) Actually, I have wanted two almost-white streaks in my hair since 7th grade, when I knew this girl who had a naturally all-white streak at her temple as the result of having been in a terrifying car accident as a kid. She hated, it but I thought it was the damned coolest looking thing eva...



So after many many (pre-XMen movie) years of coveting the streaks, Lobo finally offered to help me do it. I will admit I adore Rogue's hair and seeing the movies only fueled my streaklust, heh. And so these pics were taken after the Great Shady Hair Bleach Extravaganza, Part 1....



We have bleached it again since then, and the streakys are wayyyyy lighter now. This was after Round One and they were still a weird mix of reddish-blondish-yellowish-brown at that stage. But... bleaching out jet-black hair is a beeeotch you guys! I had no idea.

Here I am being all saucy for Lobo's viewing entertainment (he was shooting the pics)
"Hey Big Boy, ya want some fries with that shake??" *eyebrow wiggle*



Hahaaa, what a dork.

I must say, I loveloveloooove my new streaks. Really love 'em (and trust me- I never 'love' the way my hair looks, I get sooo bored with it!!) They look really cool pinned back (as above)... I get this nice polecat-streak down the center of my melon and/or ponytail. And when my hair is loose, I get the two streaks- one to each side- framing my face. And for some reason it makes my eyes look super-green (as opposed to, ummm, regular green)

Because bleaching is a torturous process on the hair we still have at least one, maaaaybe two more bleach sessions to go to get it to that white-blond color that I desire. We've been giving the hair a few weeks in between bleaching to recover, so it doesn't get fried, so it's a slow process. But right now my streaks are tons lighter than what you see in these pics, in fact from the roots to about a third of the way down I already have that pale blonde tone I wanted, woot.

I will have to take some more pics to show you guys after the next bleach party. As if you really wanna see pics of my hair, hahhaaaa. Sorry- it's just been about 10, 15 years since I have had anything other than waist-length straight black hair so I am all aflutter with the excitement... *flutters*



It still remains to be seen whether I have about 20% more fun. I will let you guys know :P

...and now, a totally random icon:

Ooh looky it's the totally random, ever-changing icon o' fun!!

Comments

( 24 comments — Leave a comment )
_boxinghelena
Sep. 1st, 2006 02:56 am (UTC)
It looks cute! I would love white streaks in my hair like my icon. I had a blonde streak back in college. I think I posted a pic of it a while ago. I just had my hair dyed to somewhat of what my natural hair color is( reddish medium blonde). I have to wait a bit for highlights but I'm getting blonde ones.
lostshady
Sep. 1st, 2006 03:59 am (UTC)
Thanks!! My streaks look pretty much like the ones on your icon when my hair is down (although nowhere near that light of course!)

Reddish blonde hair is sooo lovely, I'd love to see how it look with the streaks!

ozgenre
Sep. 1st, 2006 03:10 am (UTC)
Liking the blonde-part :)
lostshady
Sep. 1st, 2006 03:59 am (UTC)
All 20% of it?? :P

Thanks for the compliment, muahh!
ozgenre
Sep. 1st, 2006 09:37 am (UTC)
I only tells 'em as I sees 'em :)
leadbox
Sep. 1st, 2006 03:29 am (UTC)
Is the first on photoshopped? Or are your eyes really that cool colour green?
lostshady
Sep. 1st, 2006 04:01 am (UTC)
Nope- my eyes are really that color (and for some reason, they look wayyyyyyyy greener ever since I put the streaks in, hmmmm??)
countessm
Sep. 1st, 2006 04:07 am (UTC)
you've always had very very pretty eyes. ^^
I'm not a big fan of black hair because it's a bit overrated, but you looked pretty good with it; blonde or black. :)
lostshady
Sep. 1st, 2006 10:04 am (UTC)
Aww garsh, THANKS....! *blushety blush-blush*

I have had pretty much every hair color in the book- from the natural to the very UN- and black-ish (mine is not superblack, more of an extremely dark almost-black, kinda) seems to fit me best (guess it's the Italian genes/jet-black eyebrow thing) But boy was I bored with it... I needed the change! :P
batchix
Sep. 1st, 2006 05:15 am (UTC)
haha! Looks great!! I can relate about the bitch bleaching... I have to go and have mine professionally or it doesn't work. :E
lostshady
Sep. 1st, 2006 10:07 am (UTC)
THANKS!!! Yeah weirdly- I had gone to several salons and asked them to do it for me, and they insisted that it could NOT be done (due to how dark my hair is) and refused to do it. Lobo is a brave, brave man... LOL

I am teasing him now that he is my 'hairdresser' :P

Hee hee hee...
smeardlipstick
Sep. 1st, 2006 05:31 am (UTC)
Me likes! I wanna see your hair down though!

Or in a pomp. Hah that would look cute.
lostshady
Sep. 1st, 2006 10:20 am (UTC)
Aw thanks, love!! *squeee* I need to take more recent pics of it- it looks way different now (totally white-blondie) And it looks different when it's down, too... looks like this pretty much:



...well, minus the smoldering-Rogue-hotness and the leather bodysuit, heheheh.

Funny you should mention the she-pomp, I had my hair trimmed recently and my lady cut the front at shorter angles, so I have this front part that I can totally pin back & up now, makes a cute little mini-pomp!! I have been wearing it like that for about a month heheh. Yes, I will try to get pics ;) Thanks again!!!
smokyscott
Sep. 1st, 2006 06:12 am (UTC)
I agree, it looks pretty snazzy! I'm liking the smiles and cleavage too :D
lostshady
Sep. 1st, 2006 10:22 am (UTC)
Aw thanks Uzi!!! But you didn't mention the freckles? :P

Hahahaaa, haha.... I'm such a dork. But what's new?? Heee.
smokyscott
Sep. 1st, 2006 04:37 pm (UTC)
I can barely see the freckles, you'll have to get closer... ;)
kristian
Sep. 1st, 2006 06:17 am (UTC)
Nothing like a wayhot new look to mark a new stage in life :)

lostshady
Sep. 1st, 2006 10:25 am (UTC)
Hey- thanks!! Appreciate it. Yeah it was super-skeeery messin' with my hair, it's been FOREVER since I have changed anything about it. But, it's been a good feeling, yay! And you are so totally right- right now change is a good good thing ;)
eatstoomuchjam
Sep. 1st, 2006 03:49 pm (UTC)
"Because I'm a blonde, yeah yeah, yeah.....'

I like it! Very cute. You're never on IM anymore. :(
jaydedfaerie
Sep. 1st, 2006 05:43 pm (UTC)
hot!
twilightmage
Sep. 1st, 2006 06:57 pm (UTC)
Mmmmm . . .
Freckles rock! I am SO smitten now. ;)

And now, coming soon to a lost destination near you . . .

BLONDE SHADY!

Now with 20% more fun!!!
queenofdarkmoon
Sep. 1st, 2006 10:48 pm (UTC)
Hey shady guess waht ? im like ain between platinum and sandy blonde i died it bakc in may and its been a slow process lightening it . So yeah i feel ya it takes awhile only bad thing is my hair is growing like a bitch and i have to go redo my roots every month
luckycheeks
Sep. 2nd, 2006 12:05 am (UTC)
i used to have boy-short platinum hair and my natural color is very dark brown... it took a double process and a toner to get it like that and keep it like that. i highly recommend using a toner (you can get one at a beauty supply store) to take out the wierdness that bleaching sometimes gives, it just evens it out, esp if its a bit yellowy or reddish...
babydollbound
Sep. 2nd, 2006 02:32 am (UTC)
you sooooo gawwwgeous....

If I ever get my dumb car fixed, I'll drive down there and we'll have girl's weekend...maybe go to Juarez and charm 'em into free jewelry...whatta ya say?

( 24 comments — Leave a comment )